Αναπλήρωση ραφιών

Η έγκαιρη και συνεχής αναπλήρωση των ραφιών με προϊόντα που έχουν εξαντληθεί προσωρινά από το χώρο πωλήσεων του καταστήματος είναι μια από τις σημαντικότερες διαδικασίες στο λιανικό εμπόριο. Η βελτιστοποίηση αυτής της διαδικασίας (replenishment optimization) αποτελεί αντικείμενο συνεχούς ρύθμισης για τους υπευθύνους των καταστημάτων και η τεχνολογία RFID παρέχει επιπλέον πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν στην πιο αποτελεσματική αναπλήρωση των ραφιών.

Η συχνή απογραφή των προϊόντων που προβάλλονται στα ράφια ενός καταστήματος με χρήση της τεχνολογίας RFID, παρέχει τη δυνατότητα ορατότητας σε επίπεδο αντικειμένου (item-level visibility), μέσω της οποίας το προσωπικό πωλήσεων μπορεί εύκολα να γνωρίζει το σύνολο των ελλείψεων και να ανανεώνει γρήγορα τα δημοφιλή είδη, μειώνοντας την απογοήτευση των πελατών (όταν π.χ. δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν) και βελτιώνοντας τις πωλήσεις.

Είναι εύκολο για τους υπαλλήλους να αντιληφθούν αν κάποιο προϊόν λείπει, να στείλουν άμεσα αυτή την πληροφορία στον υπεύθυνο αγορών του καταστήματος, ο οποίος με τη σειρά του μπορεί να δώσει εντολή για αναπλήρωση του προϊόντος από την αποθήκη του καταστήματος, είτε να προχωρήσει σε νέα παραγγελία από τον αντίστοιχο προμηθευτή (αν π.χ. το συγκεκριμένο προϊόν έχει εξαντληθεί).

Έτσι, οι πωλήσεις καθίστανται πιο ελκυστικές για τους πελάτες, ενώ ακόμη και επιχειρήσεις με πολλά υποκαταστήματα μπορούν να είναι πιο ευκίνητες, ενεργώντας με τη διορατικότητα ενός μικρότερου καταστήματος λιανικής. Για παράδειγμα, κατά την οργάνωση των υποκαταστημάτων δίνεται η δυνατότητα να κατανέμονται κατάλληλα τα αποθέματα και οι παραγγελίες προϊόντων, ανάλογα με τις πωλήσεις του κάθε προϊόντος ανά κατάστημα.

  • email
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • del.icio.us
  • RSS
  • Google Bookmarks
  • Add to favorites