Το πρόβλημα της απάτης επιστρεφόμενων προϊόντων

Το πρόβλημα της απάτης επιστρεφόμενων προϊόντων (return fraud – κατά την επίσημη διεθνή ορολογία) ίσως αρχικά να μην φαίνεται τόσο σημαντικό για τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Πρόσφατη έρευνα της NRF (National Retail Federation) στις ΗΠΑ αποδεικνύει ότι το φαινόμενο λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις κατά την περίοδο των γιορτινών προσφορών και εκτιμάται ότι συνολικά θα κοστίσει στις επιχειρήσεις λιανικής το αστρονομικό ποσό των $14 δις δολαρίων συνολικά για το έτος 2010.

Η χρήση της τεχνολογίας RFID για τη σήμανση των προϊόντων & τη διαχείριση των επιστροφών στα καταστήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά τις απώλειες λόγω της συγκεκριμένης μορφής απάτης. Ειδικά σε προβλήματα τέτοιου μεγέθους, μια μείωση του return fraud ακόμη και κατά ελάχιστο ποσοστό (π.χ. μόλις 10%) αποκτά τεράστια σημασία για την ανταποδοτικότητα της αρχικής επένδυσης (ROI) σε τεχνολογία RFID. Περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό άρθρο του RFID Journal.

Στο παρακάτω γράφημα απεικονίζονται οι βασικές κατηγορίες απάτης επιστρεφόμενων προϊόντων, όπως τις καταγράφουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης.

retail return fraud

  • email
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • del.icio.us
  • RSS
  • Google Bookmarks
  • Add to favorites